به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    هاوایی یکی از کشورهایی است که هر کسی علاقه دارد یک بار هم که شده به آنجا سفر کرده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند. سفر به هاوایی می‌تواند سبب شود از فرهنگ، طبیعت و سواحل فوق‌العاده‌ی آنجا بهره ببرید و یک سفر به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

    طبق گزارشات و آمار، ماه جولای محبوب‌ترین زمان برای سفر به هاوایی بوده است و در این ماه، گردشگران زیادی به هاوایی سفر می‌کنند. ماه دسامبر، دومین ماه شلوغ هاوایی است. گردشگرانی که می‌خواهند جمعیت کمتری را در سفر خود به این کشور ببینند بهتر است از دو هفته‌ی آخر ماه آوریل تا هفته‌ی اول ماه می از سفر به هاوایی بپرهیزند. در این هفته‌های طلایی گردشگران زیادی از کشور ژاپن به هاوایی می‌آیند.

    گردشگران در سفر به هاوایی می‌توانند شاهد حضور وال‌ها در سواحل هاوایی باشند. این اتفاق از ماه دسامبر تا ماه می رخ می‌دهد. برخی اعتقاد دارند ماه فوریه اوج حضور وال‌ها در این منطقه خواهد بود زیرا سازمان ملی اقیانوسی و جوی تحقیقات و آمار سالانه خود درباره‌ی وال‌ها به پایان خواهد رساند.

    گیسو
    دوشنبه 28 بهمن 1398 - 15:53
    بازدید : 512
    برچسب‌ها :

    چین با نام رسمی جمهوری خلق چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با بیش از 3/1 میلیارد نفر سکنه‌است. این کشور که در شرق قاره آسیا واقع ‏شده توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک‌حزبی اداره می‌شود.‏ پایتخت این کشور پکن می باشد

    پکن در شمال چین قرار دارد و کمان شمالی این شهر در محاصره چندین رشته کوه است. این کوه‌ها در طول تاریخ همانند سپری پکن را از ‏دستبرد اقوام مهاجم شمالی محفوظ نگه‌داشته‌اند.‏ در پکن دو رودخانه به نام های یونگ رینگ و چائوبی وجود دارد که خود زیر مجموعه حوزه ‏آبریز هایهه به شمار می‌روند. آب وهوای پکن بسیار خشن است؛ در تابستان‌ها بسیار گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد است.‏ ‏

    ‏‏ ‏ از آنجا که پکن سابقه تاریخی بسیار زیادی دارد و پایتخت چین است، در آن جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. بدون شک مهم ترین ‏آن‌ها دیوارهای قدیمی شهر است که روزگاری گرداگرد شهر احداث شده بودند. امروزه بسیاری از دروازه‌ها و دیوار اصلی تخریب شده‌اند و به ‏جای آن بزرگراه‌ها و خیابان‌های جدید احداث شده است تا جریان حمل ونقل در این کلانشهر روان باشد.

    دیگر جاذبه های گردشگری پکن شهر ممنوعه ، میدان تیان آن من ،دریاچه‌های مصنوعی، پارک‌ها و معابد قدیمی هستند.

     

    گیسو
    چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 14:07
    بازدید : 493
    برچسب‌ها :

    سریلانکا طی سال های اخیر توانسته است نام خود را در کنار کشور های معروف توریستی جهان به ثبت برساند. این کشور به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا، پارک‌ های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی با تمدن ۳ هزار ساله همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

    صنعت گردشگری یکی از منابع ارزی سریلانکا محسوب می‌شود و پس از نیروی کار، منسوجات و چای مقام چهارم را داراست.

    به عبارتی دیگر صنعت گردشگری، ۲۰درصد تولید ناخالص ملی در سریلانکا را تشکیل می ‌دهد.

    آمارهای موجود، نشان می ‌دهد که ورود نزدیک به ۶۰۰هزار گردشگر در سال به سریلانکا، نزدیک به ۶۰۰میلیون دلار برای این کشور در آمد در پی داشته است

    در چهارم فوریه ۱۹۴۸میلادی این کشور پس از چندین سال سلطه استعمارگران هلندی، پرتغالی و انگلیسی به استقلال دست یافت.

    گوناگونی آب وهوایی در سریلانکا این کشور را به”جزیره‌ای برای تمام فصول” تبدیل کرده است. نزدیکی سریلانکا به خط استوا سبب شده است که فصول مختلف به معنی واقعی در این کشور مشاهده‌ نشود و درجه حرارت در تمام مدت سال در این کشور تقریبا بین ۲۸تا 32 درجه سانتیگراد باشد.

    نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا دارای آب وهوای گرم و مرطوب و مناطق شمالی و شرقی این جزیره گرم و خشک است. آب وهوای نواحی مرکزی سریلانکا که کوهستانی است معتدل می ‌باشد. سریلانکا همچنین در معرض وزش دو نوع باد موسمی قرار دارد که نتیجه وزش چنین باد هایی اعتدال هوا و ریزش باران است.

    گیسو
    پنجشنبه 17 بهمن 1398 - 13:25
    بازدید : 464
    برچسب‌ها :

    مسافرتوانخواه به افرادی اطلاق می گردد که به علت شرایط پزشکی , فیزیکی و یا روحی نیازمند مراقبتهای فردی میباشند که به طور معمول برای سایر مسافران فراهم نمی گردد .

    مسافر توانخواه به افرادی اطلاق میشود که دارای شرایط ذیل می باشند :

    • ناتوانی دائم: برای مثال فلج تمام و یا بخشی از بدن , ورم مفاصل , ناشنوایی و نا بینایی
    • ناتوانی موقت: جراحی اخیر و یا درمان های پزشکی اخیر ازقبیل :دست و پای شکسته
    • بیماری های فیزیکی و روحی اخیر
    1. انواع مسافر توانخواه
      • افراد نابینا و ناشنوا.

    این افراد نیازی به همراهی ندارند مگر در صورت سفر گروهی با جمعی کثیر ‚ حضور حداکثر تا 4 مسافر نابینا و ناشنوا در یک پرواز امکان پذیر است . مسافران نابینا نیازبه ارائه گواهی پزشکی ندارند مگر درصورت سفر گروهی از تعداد کثیری افراد نابینا با یکدیگر ‚ دراین صورت گواهی گروهی طبق روال معمول مورد نیازاست .ضمنا" با مسافرانی که موقتا" بینایی خود را ازدست داده اند همانند مسافران توانخواه و با ارائه فرم MEDA رفتار می گردد . همراهی مسافران نابینا توسط کارمندان هواپیمایی ماهان پرداخت هیچ هزینه ای را دربر نخواهد داشت.

    • ویلچر.

    نیاز به استفاده از ویلچرخاص توسط مسافر بوسیله کد های AIRIMP معین می گردد :

    • WCHR

    مسافرانی که قادر به بالاو پایین آمدن ازپله ها و راه رفتن داخل کابین هواپیما بوده ولی برای طی مسیرطولانی به سمت هواپیما و برعکس نیازبه ویلچردارند .

    • WCHS

    مسافرانی که قادربه حرکت به سمت هواپیما وبرعکس بوده اما قادر به بالاو پایین رفتن از پله ها نمی باشند بنابراین باید دربالا و پایین رفتن ازپله ها به آنها کمک شود.

    • WCHC

    مسافرانی که کلا" قادر به حرکت و یا نزدیک شدن به هواپیما و بالا و پایین رفتن از پله ها نمی باشند . بنابراین باید درتمام مراحل بالا و پایین رفتن از پله ها‚ حرکت به سمت هواپیما ‚ تا صندلی کابین و برعکس به آنها کمک شود. این نوع ویلچر قابل حرکت درفضای کابین هواپیما هستند ومختص مسافران کاملا" بی حرکت می باشد .

    1. مسافرانی که کلا" قادر به حرکت و یا نزدیک شدن به هواپیما و بالا و پایین رفتن از پله ها نمی باشند . بنابراین باید درتمام مراحل بالا و پایین رفتن از پله ها‚ حرکت به سمت هواپیما ‚ تا صندلی کابین و برعکس به آنها کمک شود. این نوع ویلچر قابل حرکت درفضای کابین هواپیما هستند ومختص مسافران کاملا" بی حرکت می باشد .
    2. مسافرانی که نیاز به گواهی پزشکی نداشته ولی نیازمند استفاده ازویلچر می باشند از طریق رزرواسیون اعلام درخواست خود را اعلام می نمایند. مسافرانی که با ویلچرخود به فرودگاه ورود دارند و متمایل به انتقال ویلچر با خود به مقصد هستند مجاز به استفاده از ویلچرخود تا زمان سوار شدن می باشند. در زمان پذیرش تگ جامه دان به ویلچر الصاق میشود تا ویلچر نیزبه عنوان یکی از جامه دان های پذیرش شده محسوب گردد.
    3. نکته: شایان ذکر است طبق مقررات و دستورالعمل هواپیمایی ماهان و بر اساس ظرفیت قانونی هر هواپیما , فقط مسافرانی که از طریق رزرواسیون درخواست ویلچر خود را اعلام نموده و SSR در بلیط ایشان درج شده باشد , مجاز به پذیرش در فرودگاه و استفاده از ویلچر می باشند . ضمنا" هواپیمای BAe/RJ از این قاعده مستثنی می باشد.
    4. در صورت لزوم درخواست ویلچر ، ثبت در مراحل خرید امکان پذیر می باشد .بر این اساس امکان اختصاص ویلچر در فرودگاه میسّر می گردد. در غیر اینصورت از تاریخ 15/8/93 امکان اختصاص ویلچر توسط همکاران محترم در فرودگاه مربوطه وجود ندارد. ضمناً پروازها با توجه به نوع هواپیما، ظرفیت قانونی و استاندارد برای پذیرش مسافر توانخواه برای اختصاص ویلچر دارند و بر روی هواپیمای BAE/RJ با توجه به مشخصات آن به هیچ وجه نمی توان مسافر ویلچری را پذیرش نمود

     

    گیسو
    دوشنبه 14 بهمن 1398 - 12:33
    بازدید : 474
    برچسب‌ها :

    عید نوروز فرصتی مناسب برای مسافرت است. اگر به هر دلیلی، تصمیم به مسافرت گرفته اید و یا در نظر دارید برای مدتی از محل اقامت تان دور شوید به این نکات توجه کنید.شما در انتخاب شیوۀ سفرتان کاملا مختار هستید که شیوۀ سفرتان را تعیین کنید ، اینکه بطور شخصی و انفرادی و یا از طریق تور و  آژانس های مسافرتی که خدمات متفاوتی را ارائه می کنند، مسافرت تان را انجام دهید.

     

     

     

     

    قبل از شروع تور نوروز ، برنامه تان را تنظیم کنید.

    در این برنامه، مدت زمان مسافرت، مسیر دقیق  توقفگاه ها ، بودجۀ سفر، وضعیت هوای مقصد ، هتل ، مسیر سفر و غیره را در طول سفر شناسایی کنید. پیش از ترک منزل، یک بار دیگر وسایل مورد نیاز در طول سفر را بازبینی کنید. برای اطمینان از این که همه وسایل مورد نیاز را برداشته اید، قبلاً صورتی از آن ها تهیه کنید و از بردن وسایل اضافی و غیرضروری خودداری کنید.در سفرهای خارجی پاسپورت و بلیط از لوازم ضروری است که باید خیلی قبل تر از شروع سفر برای آنها برنامه ریزی و اقدام کنید.

     آب و هوای مقصد

    از دیگر نکات مهمی که قبل از سفر باید به آن توجه کرد آب و هوای مقصدی است که سفر به آنجا منتهی می شود. اگر مقصد مد نظرتان زمستانی است ، همراه بردن لباسهای گرم و مخصوص زمستان ضروری بوده و اگر مقصدتان دارای آب و هوای گرم و تابستانی است ، لباسها و لوازم سبکی را برای اقامت تان در آنجا انتخاب کنید تا بدنتان متناسب با آب و هوای آنجا تطبیق یابد و مشکل گرمازدگی یا سرما زدگی برایتان رخ ندهد.

     

     

    انتخاب هتل مناسب

    انتخاب هتل مناسب همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در طول سفر بوده است. چه به تنهایی و  چه برای کار سفر کنید و چه با اعضای خانواده و به قصد تفریح، آسودگی در طول اقامت از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که هر مسافر دارای نیازهای مختلفی است، هنگام انتخاب هتل باید اولویت ها از پیش مشخص شوند. پس بهتر است پیش از سفر بدانید کدام یک از اقامتگاه ها مورد نیازتان است و چه میزان از بودجۀ سفرتان را باید به آن اختصاص دهید.

    بودجۀ سفر نوروز

    معمولا مهم ترین عامل در انتخاب مقصد ، بودجه و میزان پولی است که برای تعطیلات نورورز  و سفرتان اختصاص می دهید، اگر به همراه اعضای خانواده خود سالی یک بار به تعطیلاتی درخور و شایسته بروید، قطعا بهتر از چندین سفری خواهد بود که با امکانات محدود و در محیط های نا امنی سپری شده و حسرت فعالیت های تفریحی، خوراک های لذیذ و خرید را بر دل اعضای خانوادتان می گذارد. اگر از تغییرات قیمت آژانس های مسافرتی و هتل ها مطلع باشید ، می توانید با صرف هزینۀ کمتر سفر دلچسب تری را تجربه کنید. آژانس‌های مسافرتی تا چند روز پیش از شروع پرواز تورهای خود را با بالاترین قیمت ممکن و سود به فروش می‌رسانند اما اگر صندلی خالی بماند به مرور قیمت تورهای خود را کاهش می‌دهند تا جاهای خالی را پر کنند)تورهای لحظه آخری) . این روند کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کند تا چند ساعت مانده به پرواز که اگر باز هم صندلی خالی بماند قیمت‌ها به طرز باورنکردنی پایین می‌آید و آن زمان به راحتی میتوانید هزینۀ رفت و برگشت سفرتان را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

     

     

    گیسو
    پنجشنبه 10 بهمن 1398 - 15:03
    بازدید : 422
    برچسب‌ها :

    نداشتن زمان کافی برای رسیدن به فرودگاه

    شاید بیشترین اشتباه مسافران برای رفتن به فرودگاه و رسیدن به پرواز، محاسبه نکردن زمان رسیدن به موقع به فرودگاه و یا ترافیک پیش روست. اکثر مسافران احتمال اتفاقات دیگر را در بین راه منزل تا فرودگاه نمی دهند و به طور مثال با نیم ساعت تاخیر به فرودگاه رسیده و دیگر به پرواز خود نمی رسند. در صورتی که از مهم ترین نکات فرودگاهی همین به موقع و بلکه زودتر رسیدن به فرودگاه است. یادتان باشد که شما در فرودگاه کارهای بسیاری دارید که باید قبل از پرواز انجام دهید. همچنین حتی اگر در مسیر و جاده ای که شما را به سمت فرودگاه می برد، ترافیکی وجود ندارد، باز هم این احتمال را داده و زودتر راه بیفتید.

     

    بار مجاز هواپیمایی را فراموش نکنید.

    قبل از اینکه چمدان خود را ببندید، قوانین و بار مجاز هواپیمایی که از آن بلیط خود را خریده اید، بخوانید. بدانید که داشتن ناخن گیر یا بطری آب معدنی در کیف دوشی شما موضوعی است که شما را برای مدت زمانی در گیت ورودی و ایست بازرسی فرودگاهی معطل خواهد نمود. وسایلی هستند که حمل آن ها در چمدان ها و کیف رو دوشی شما ممنوع است و نمی توانید آن ها را با خود به درون هواپیما ببرید.

     

    قوانین حمل مواد مایع ایرلاین مورد نظر خود را بخوانید.

    هیچ گاه با ماشین خود به فرودگاه نروید.

    یکی از درآمدهای بالای فرودگاه ها، از هزینه هایی است که بابت پارکینگ می گیرند. مسافرانی که قصد سفر دارند و با ماشین سواری خود به سمت فرودگاه می روند، وسیله نقلیه خود را در پارکینگ فرودگاه و با پرداخت هزینه های آن پارک می کنند. این هزینه ها ممکن است بسیار گران تمام شود. بنابراین ماشین خود را در پارکینگ خانه خود گذاشته و به جای آن، تاکسی بگیرید.

    هیچ وسیله فلزی نپوشید.

    از نکات فرودگاهی که با گیت ورودی فرودگاه و عبور از گیت امنیتی مرتبط است، وسایل فلزی هستند. هر وسیله فلزی که در جیب خود دارید یا حتی گوشواره های فلزی در فرودگاه آزار دهنده خواهند بود. چرا که با هر بار عبور از گیت امنیت با صدای بیپ دستگاه روبرو خواهید شد.

    گیسو
    يکشنبه 6 بهمن 1398 - 14:19
    بازدید : 516
    برچسب‌ها :

    به عنوان یک مسافر تا چه حد از حق و حقوق خود در سفرهای هوایی اطلاع دارید؟ اگر پروازتان با تاخیر انجام شود یا به هر دلیل کنسل شود باید چه کار کنید و چه حقی خواهید داشت؟ امروزه مسافرت هوایی به یکی از وسایل حمل و نقل رایج تبدیل شده است و بسیاری از مسافران به دلیل زمان کوتاه سفر با استفاده از هواپیما به سفر می روند. این روزها که در آستانه سال جدید و تعطیلات نوروز هستیم بسیاری از هموطنانمان با تهیه بلیت هواپیما تصمیم دارند به سفر بروند

    کدهای جهانی اخلاق گردشگری از سوی سازمان ملل متحد با هدف بهبود صنعت گردشگری و ایجاد تفاهمات بین‌المللی از یک سو و دستیابی به توسعه پایدار و حفظ میراث گردشگری از سوی دیگر تدوین شد. این کدها بیش از هر چیز بر حقوق گردشگری به عنوان بستر توسعه صنعت گردشگری تاکید دارد. ارتباط این کدها با موضوع مورد بحث، در تاکیدی است که بر حقوق گردشگر دارند. لذا بررسی تطبیقی این کدها با قوانین کشور و تعیین ظرفیت قانونی کشور برای تدوین چنین کدهایی ضروری است. بر اساس ماده ۲، گردشگری وسیله‌ای برای تکامل فردی و گروهی و نفی هر گونه تبعیض و نابرابری و مواردی از این قبیل است. امنیت و آزادی هم اصولی هستند که در کنار شرایط جاذب کشورها، نقش اصلی را در این حیطه دارند و موجبات صلح بین کشورها را فراهم می‌آورند.

    قانون توسعه صنعت ایرانگردی و گردشگری مصوب مهرماه سال ۱۳۷۰ و آیین‌نامه اجرایی آن امتیازاتی را برای گردشگران در نظر گرفته است، از جمله: امتیازات شخصی یا مستقیم و امتیازات غیرمستقیم و مرتبط با ایجاد بسترهای مناسب گردشگری. امتیازات در نظر گرفته شده برای شخص گردشگر بدین شرح است: ورود و خروج لوازم شخصی متعارف با اعمال معافیت‌های گمرکی، خروج صنایع دستی یا محصولات مجاز کشور با مراعات آیین‌نامه مربوط، خروج کتاب و مطبوعات با حفظ جنبه تجاری آن و استفاده از تسهیلات ویژه گمرکی

    گیسو
    يکشنبه 6 بهمن 1398 - 14:06
    بازدید : 410
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 15
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه